Bemutatkozás

 

Rétiné Szalai Anna Rita vagyok, pedagógus, két gyermek édesanyja.

Nagyobbik lányom mai napig ismeretlen betegsége, fogyatékossága miatt vált életem szerves részéve a korai fejlesztés.

Mint minden hasonló cipőben járó édesanya, az elérhető összes szakembert és módszert megpróbáltam megkeresni, megismerni, hogy a lehető legtöbbet segíthessünk Zsófin. Hosszú éveken át a legkülönfélébb intézetekbe, fejlesztőkbe, játszóházakba, uszodákba, alapítványokhoz jártunk. Külön köszönettel tartozunk a Tunyogi Gyógyító Játszóház, valamint a Budapesti Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika Alapítvány vezetőinek.

A megismert technikák közül a TSMT-módszert tartom a leghatékonyabbnak. Gyakorlati tapasztalataim kiegészítése érdekében elvégeztem a BHRG Alapítvány szakirányú képzéseit, és járok minden évben az újabb továbbképzésekre, konferenciákra, hiszen a korai fejlesztés területe a folyamatos kutatási eredményekkel korábban nem látott mértékben bővül. Terapeutaként sérült és egészséges gyermekekkel egyaránt foglalkozom. Az állapotfelmérés után – szükség esetén – a TSMT-t alkalmazom, ha pedig indokolt, más szakemberhez irányítom a hozzám fordulókat.

Tudom, mert megéltem, mit érez a megoldást, válaszokat kereső szülő, aki legbelül tudja: valami nincs rendben. Akár kisebbnek tűnő, akár nagyobb problémáról van szó. Ezért is igyekszem a saját életemből vett tapasztalataimat is továbbadni. Az egyik legfontosabb közülük éppen ez: a szülői megérzés nem csal. Ha az anyuka, apuka aggódik, nem szabad várni. A kimaradó idő később nehezen pótolható, viszont rengeteg probléma megelőzhető, enyhíthető, ha minél korábban, gyanús tünetek esetén (pl. nem fordul át időben, aszimmetriák) akár már 3 hónapos korban elkezdjük a fejlesztést.

Célom, hogy a lemaradás okát feltárva az egészséges és fogyatékos gyerekekből is a legtöbbet hozzuk ki. Nagy öröm számomra a sok mosolygó anyuka, aki büszkén számol be a közösen elért eredményekről, és öröm a gyerekorvosokkal, védőnőkkel, nevelési tanácsadókkal, óvodaigazgatókkal, pedagógusokkal és más szakemberekkel kialakított átfogó, egymás munkájára épített együttműködés a közös cél érdekében. Bármilyen kérdése van, keressen bizalommal!

***

Fodor Ildikó vagyok, gyógypedagógus, tanító, TSMT terapeuta.

Gimnáziumi éveim alatt döntöttem úgy, hogy pedagógusként szeretnék gyermekekkel foglalkozni, ottani tanulmányaim során a pedagógia fakultáción ismerkedtem a szakmával, érettségiztem belőle. A tanítóképző után osztálytanítóként kívántam elhelyezkedni, mellette a tanulási zavarral küzdő gyermekek fejlesztése is foglalkoztatott. Elvégeztem a Meixner-féle dyslexia-prevenciós és reedukációs módszertani tanfolyamot, és ez vezetett a fejlesztő pedagógiai tanulmányaimhoz is. Már ezekben az években több gyerektábort, játszóházat, drámacsoportot vezettem, egyéni fejlesztéseket tartottam. Később elvégeztem a Sindelar-program képzést, azóta is beépítem munkámba a részképességek fejlesztésénél.

Gyógypedagógiai tanulmányaimat a gyermekek körében mostanában nagyobb számú tanulási nehézségek miatt kezdtem. A speciális iskolákban végzett gyógypedagógiai munkáim során szerzett tapasztalatokat a mai napig beépítem óráimba.

Óvodai gyógypedagógusként a szűrések és fejlesztések mellett a csoportok munkáját is támogattam.

Boldizsár Ildikó képzését és munkásságát követve foglalkozom jelenleg is kisebb, csoportos meseterápiával, jelenleg szorongó, magatartási nehézségekkel küzdő gyermekeket segítünk a népmesék kincseivel.

A mozgásterápiák hatékonyságát látva kerestem fel Lakatos Katalint, és éveken keresztül az ő munkásságát követve vettem részt képzésein. Egyéni, csoportos és otthoni tréning formájában is dolgozom a TMST I. és TSMT II. terápiával. A módszerrel sok gyermek és család életét tettük teljesebbé, az eredmények láttán döntöttem úgy, hogy munkám nagy részét ez fogja kitenni.

Az utóbbi években Budapesten két fejlesztő központban végeztem egyéni terápiákat, csoportos mozgásterápiát, illetve részképesség-fejlesztést, tanulás-módszertani megsegítést és meseterápiát.

2017 őszétől verőcei lakosként keresem a lehetőségeket a közelben, hogy gyógypedagógiai, tanítói és egyéb tapasztalataimat a helyi intézményekben kamatoztathassam.

Célom, hogy a Kicsimaros Korai Fejlesztő Központban a TSMT terápiájával vidám, meleg, szerető légkörben még több gyermek és család életét tegyük teljesebbé.

***

Korai fejlesztőnk munkájának minőségi ellenőrzése és szakmai fejlődése érdekében a Kicsimaros 2014-ben sikeres vizsgákkal csatlakozott a BHRG alapítvány országos tanúsítási rendszeréhez az állapot- és mozgásvizsgálat, illetve a sikeres iskolai beválás rizikói szakterületen.

***

2017 őszétől elérhetővé vált fejlesztőnkben az országban egyedülálló LongiKid© neuro-szenzomotoros diagnosztikai módszer a 0-11 éves kor közötti gyermekek részére.

***

A Kicsimaros Korai Fejlesztő története itt olvasható.

Mire figyeljenek a szülők? Árulkodó tünetek – cikk a Kisdunában

Riport készült fejlesztőnkről a Kossuth Rádióban – itt meghallgatható