Középsős és nagycsoportos gyerekek szülei figyelmébe!


Kedves Szülők! Az elmúlt időszakban többen is megkeresték fejlesztőnket az iskolaérettségi vizsgálatokkal kapcsolatban, melyek némely esetben a szülők számára nem várt eredményt hoztak: a szakemberek ugyanis az iskolakezdés elhalasztását, újabb nagycsoportos évet javasoltak. Az alábbiakat szeretném megosztani Önökkel.


Teljesen érthető, ha a negatív eredmény első hallásra rosszul érinti a szülőket, hiszen minden édesanya, édesapa azt szeretné, ha gyermeke mindig mindenhol a legjobban szerepelne. A szülők más gyerekekhez hasonlítják a sajátjukat és a legjobbat szeretnék adni számára. Talán sokan el sem tudják képzelni, hogy gyermeküknek szüksége lehet még egy évre az iskolaérettség eléréséhez, ezért is fogadják kétkedve a felmérés eredményét.

Az iskolaérettségi vizsgálatokat végző szakemberek ugyanakkor kizárólag a gyermek érdekeit szem előtt tartva javasolják adott esetben az évismétlést, hiszen ha nincsenek meg az iskolakezdéshez szükséges képességek, készségek, a gyermeket kudarcok, tanulási nehézségek fogadják és kísérik majd végig az iskolában. Belátható: összehasonlíthatatlanul nagyobb gondot jelenthet a későbbiekben egy iskolaéretlen gyermek számára, ha ideje korán iskolába kerül, mint az a látszólagos kellemetlenség a szülőnek, hogy várni kell még egy évet. A kudarcot ugyanis nem ez utóbbi jelenti, hanem ha a gyermek nem győzi majd a lépést tartani a többiekkel. Azt javaslom tehát, ha a szakszolgálat nem támogatja az iskolakezdést, jó szívvel fogadják el a szakvéleményt.

Nagyon fontosnak tartom ugyanakkor hangsúlyozni: nem telhet csupán várakozással és a megszokott rend szerint ez az egy év, hanem minél inkább segíteni, a sikeres iskolai beválást megalapozni szükséges.

Ennek egyik eszköze lehet a TSMT-I célirányos szenzomotoros fejlesztőprogram, amely az idegrendszer érését segíti elő és ezzel egy időben fejleszti a többi között a figyelmet, az emlékezetet, a feladattudatot, a terhelhetőséget, a monotóniatűrést, a számfogalom kialakulását, az iskolában elengedhetetlen helyzetfelismerési és problémamegoldó képességeket, továbbá segít a diszlexia- és diszkalkúlia megelőzésében is, stb.

Bármilyen kérdés esetén kérem, forduljanak bizalommal a pedagógiai szakszolgálathoz és természetesen a Kicsimaros Korai Fejlesztőhöz. A hozzánk forduló szülők tapasztalatait itt olvashatják.

 

Rétiné Szalai Anna Rita

Pedagógus, TSMT-terapeuta